آیفون ۱۴ سرانجام ریجستر خواهد شد؟

  انتشار دو خبر در روزهای گذشته، دوباره امیدها را برای رجیستری آیفون ۱۴ افزایش داده است.
خبر اول به ۲ برابر شدن تعرفه رجیستری مسافری گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار در سال ۱۴۰۲ اشاره داشت. بدین ترتیب قیمت گوشی‌های پرچمدار برای افرادی که قصد دارند گوشی دلخواه خود را به شکل مسافری وارد کشور کنند از قیمت عرضه شده آن در بازار بیشتر خواهد شد.
براساس قانون بودجه امسال، تعرفه گمرکی واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار، ۱۵ درصد و برای سایر رویه‌ها مثل مسافری، ۲ برابر تعیین شده است. به عنوان مثال، هزینه رجیستری گوشی آیفون ۱۳ پرومکس ۱۲۸ گیگابایت تا چند روز پیش حدود ده میلیون بود و حالا این رقم به نزدیک بیست میلیون رسیده است. . این رقم برای آیفون ۱۳ با ۱۲۸ گیگابایت رم نیز شش میلیون و صد هزار تومان بود و حالا به یازده میلیون و صد هزار تومان رسیده است.
خبر دوم نیز به افزایش ۲۵ درصدی تعرفه واردات آیفون اشاره دارد. 
به گفته‌ی دبیر انجمن وارد کنندگان موبایل، طرحی به کمیسیون اقتصادی دولت ارائه شده که طی آن تعرفه واردات همه مدل‌های آیفون ۲۵ درصد افزایش می‌یابد و این طرح، با هدف افزایش منافع دولت از واردات این گوشی محبوب طراحی شده است و درصورت موافقت با این پیشنهاد، تعرفه واردات مسافری این گوشی‌ها از 30 به 50 درصد افزایش می‌یابد و این ارقام برای گوشی‌های پرچمدار آیفون بیشتر خواهد شد
به هر حال، با این دو خبر، امکان رجیستر شدن آیفون‌های سری ۱۴ به بعد فراهم شود.
 
نظر شما در این باره چیست؟ آیا سرانجام شاهد رجیستر شدن و تعیین تکلیف آیفون ۱۴ در بازار خواهیم بود؟
 

نظر دادن

close

Sign up to keep in touch!

Be the first to hear about special offers and exclusive deals from TechNews and our partners.

Check out our Privacy Policy & Terms of use
You can unsubscribe from email list at any time