افزایش 15 درصدی بر روی کالاهای اپل

با اعمال تعرفه های ایالات متحده آمریکا بر روی محصولات تولید کشور چین، محصولات اپل با افزایش قیمت 15 درصد مواجه میشود.

جنگ تجاری میان آمریکا و چین این روزها در اوج خود قرار دارد و به نظر می‌رسد مردم و مصرف کنندگان قرار است بازنده این جنگ باشند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا چندی پیش اعلام کرد که از آغاز ماه سپتامبر، تعرفه واردات کالاها از کشور چین، از 10 درصد به 15 درصد افزایش پیدا می‌کند. این موضوع سبب خواهد شد که تا چند روز دیگر تغییرات قابل توجهی در قیمت محصولات اپل رخ دهد. اما این پایان کار نیست و ترامپ اعلام کرده است در دومین مرحله از افزایش تعرفه واردات، قصد دارد این مقدار را به 30 درصد افزایش دهد.

در نهایت اعمال تعرفه روی محصولات الکترونیکی تولید کشور چین آغاز شد. شرکت های تولیدکننده محصولات تکنولوژی از این پس باید 15 درصد تعرفه بپردازند. در این میان اپل بیش از سایر برندها دچار مشکل می شود چرا که بسیاری از محصولات اپل در کشور چین به تولید می رسند. این موضوع سبب خواهد که از این تاریخ قیمت گوشی‌های آیفون،لپ‌تاپ های مک‌بوک، تبلت‌های آی‌پد و تلویزیون‌های Apple TV و افزایش پیدا کنند. در مرحله دوم از افزایش تعرفه‌ها که قرار است به میزان 30 درصد برسد نیز دیگر محصولات اپل افزایش قیمت خواهند داشت. انتظار می‌رود محصولاتی نظیر ساعت‌های اپل واچ، کامپیوترهای دسکتاپ مک، ایرپادها و محصولات HomePod، یک افزایش قیمت 30 درصدی را تجربه کنند.

در حال حاضر مشخص نیست این تعرفه ها باعث افزایش قیمت محصولات اپل می شود یا خیر. اپل از زمان حضور در بازار تا به امروز، حاشیه سود خود را کاهش نداده است؛ با این حال به تازگی با مشکل تعرفه ها مواجه شده است. در حال حاضر شاهد کاهش درآمد اپل و همچنین سقوط فروش آیفون های آن هستیم.

 

 

 

(0 رای‌ها)

نظر دادن

close

Sign up to keep in touch!

Be the first to hear about special offers and exclusive deals from TechNews and our partners.

Check out our Privacy Policy & Terms of use
You can unsubscribe from email list at any time